Jenuary 19th 2008

Dear Addison,
Hi Addison, How are you? My name is Stefano Peluso and I live in Comiso.Comiso is a small town but is very beautiful. My family is made up of four people:my dad,my mum, my sister and I.My sister is older than me and she lives in Milano and studies in a university.I love football infact I play every day with my friends and I belong a team that symbolizes my town infact the team's name is Comisanese.I have three trainings a week and twice a week I go to gym but fortunately I find the time for to study. In my town there are a lots of immigrants,many of wich are illegal.It is a problem because many live in poverty. They work often as street vendors ,because it is too hard acquire a work permit.I think it is very sad. Usually came from to Iran,Marocco,African and in your town? Are there immigrants? where from come they? Are you a racist?
write you soon
Stefano.

Caro Addison,
Ciao Addison,come stai? Il mio nome è Stefano Peluso e vivo a Comiso.Comiso è una piccolo paese m è molto bello.La mia famiglia è composta da quattro persone:mio padre,mia madre,mia sorella e io.Mia sorella è più grande di me e lei vive a Milano e studia in una università.Io amo il calcio infatti io gioco ogni giorno con i miei amici e appartengo a una squadra che simboleggia la mia città infatti il nome della squadra è comisanese. Io ho tre allenamenti a settimana e due volte alla settimana vado in palestra ma fortunatamente io trovo il tempo per studiare.Nella mia città ci sono molti immigrati, molti di loro sono clandestini.Esso è un problema perchè molti vivono in povertà.Loro lavorano spesso come venditori di strada, perchè è troppo difficile aquistare un permesso di lavoro.Io penso sia veramente triste.Di solito vengono dall'Iran,Marocco,Africa e nella tua città?Ci sono immigrati?Da dove vengono?Sei razzista?
Ti scriverò presto
Stefano.

Kristi non può più partecipare al tandem project. Il nuovo corrispondente di Stefano è Addison

26 Novembre

Dear Kristi,
Hi Kristi, How are you? I'm not very well because at school I have a lot of problems with some teachers.... I don't like school and to study is very boring. I'm very happy for this project because is very interesting and I like this language...
However What kind of sports do you do? Do you like school? How do you spend the time at the weekend? Have you project for your future? What do you when you finish school?
Write you soon
Stefano


Cara Kristi,
Ciao Kristi,come stai? Io non molto bene perchè a scuola ho molti problemi con alcuni professori... A me non piace la scuola e studiare è veramente noioso... Sono molto felice per questo progetto perchè è veramente interessante e a me piace questa lingua... Comunque che tipo di sport fai ? Come spendi il tuo tempo nel weekend? Hai un progetto per il tuo futuro? Cosa vuoi fare quando finisci la scuola?
Ti scriverò presto.
Stefano

18 ottobre

Dear Kristi,
Hello Kristi, my name is Stefano, I’m sixteen years old and I live in a small and beautiful city call Comiso in the south-est of the Sicily near Ragusa. My family is made up of four people: my mother Francesca, my father Paolo, my sister Valeria and I. Both my parents are teachers instead, my sister is older than me and she live in Milano and studies in a university, She’s more my friend than my sister. I have a lot of friends but my best friends are three: Antony, Fabrizio and Salvo, especially Salvo is a funny boy and we call him ”Playboy” because he is a boy vain . I love football infact I play every day with my friends and I belong a team that symbolizes my town infact the team’s name is Comisanese. I have three trainings a week and twice a week I go to gym but fortunately I find the time for to study. When I stay at home I play with playstation or surf the net infact I’m very well with the computer. I’m sorry but I have to go because I have a match. I hope to write go again.
Stefano

Cara Kristi,
Ciao Kristi, il mio nome è Stefano, io ho sedici anni e vivo in una piccola e bella città di nome Comiso nel sud-est della Sicilia vicino Ragusa. La mia famiglia è composta da quattro persone: mia madre Francesca, mio padre Paolo, mia sorella Valeria e io. Entrambi i miei genitori sono insegnanti invece mia sorella è più grande di me e vive a Milano e studia in una università,lei è più una amica che mia sorella. Io ho molti amici ma i miei migliori amici sono tre: Antony, Fabrizio e Salvo, specialmente Salvo è un ragazzo divertente e noi lo chiamiamo “Playboy” perché è un ragazzo vanitoso. Io amo il calcio infatti gioco ogni giorno con i miei amici e appartengo a una squadra che rappresenta la mia città infatti il nome della squadra è Comisanese. Io ho tre allenamenti a settimana e due volte alla settimana vado in palestra ma fortunatamente trovo il tempo per studiare. Quando sono a casa gioco con la playstation o navigo in internet infatti sono molto bravo con il computer. Mi dispiace ma devo andare perché ho una partita. Spero di scriverti presto.
Stefano